Матеріали учасника коучинг-студії «Методичний супровід учителів гуманітарних дисциплін в умовах Нової української школи» Токій Людмили Архипівни

Інтеграція викладання зарубіжної літератури (10 клас) з російською літературою, англійською, німецькою, французькою мовами

 

 

Теми уроків з зарубіжної літератури

Теми уроків російської літератури, англійської, французької, німецької мови

Наскрізні лінії

Школа «чистого» мистецтва в російській поезії

Лірика Ф. М. Тютчева й А. А. Фета (огляд)

Художня довершеність творів

Росія

Стилевое, жанровое и тематическое  своеобразие русской лирики второй половины  XIX в. Фёдор Тютчев.

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Позакласне читання. Лірика

Ф. М. Тютчева и А. А. Фета. Утілення образів літературних творів у різних видах мистецтва. Романси на вірші поетів.

Декламация стихотворений или «Театр одного актёра».

Розвиток мовлення. Аналітичне дослідження віршів Тютчева, Фета (письмово).

Стилевое, жанровое и тематическое своеобразие русской лірики второй половины XIX в. Афанасий Фет.

Значення Ф. М. Достоєвського для розвитку соціально-філософського і психологічного роману. Наслідування митцем традицій М. В. Гоголя.

Ф. Достоевский. «Подросток».

В чём подвиг подростка?

Громадянська відповідальність

 

 

 

 

 

Підприємливість та фінансова грамотність

Сюжет роману «Злочин і кара», зумовлений рухом свідомості головного героя. «Теорія» Раскольникова, її сутність і проблемність.

Ф. Достоевский. «Подросток». Роман о юноше, который мечтает стать богатым, как Ротшильд.

Система персонажів. Зіставлення образів персонажів («двійники» і «антиподи» Раскольникова).

Ф. Достоевский. «Подросток». Случайное семейство.

Біблійні мотиви. Особливості індивідуального стилю письменника. Поліодонізм твору.

Ф. Достоевский. «Подросток».

Вечные уроки.

Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Вільям Шекспір «Гамлет». Здобутки драматургії

В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору.

Англія

Книги та письменники. Англійська література. В. Шекспір «Гамлет» (13 годин).

 

Громадянська відповідальність

 
     
 

 

 

Художній простір. Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи

 

 

Оскар Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси і моралі в романі. Система образів. Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.

Романтизм у Німеччині.

Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху.

Німеччина

Біографія Гофмана.

 

 

 

 

Гофман. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес…». Гротескні образи. Викривальній зміст твору. Символіка.

Уривки з тексту за темою: «Глибокі почуття».

Проектна робота за темою: «Любов».

Здоров’я і безпека

Шарль Бодлер. «Квіти зла».

Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Загальна характеристика збірки. Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Бодлер.

Франція

Мистецтво

Французькі художники-імпресіоніст: Клод Моне, Едгард Дега, Анрі Матіс.

Здоров’я і безпека

Поль Верлен. «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня». Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Сугестивність, музичність, живописність лірики.

Артюр Рембо. «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство Рембо. Поєднання рис імпресіонізму і символізму в сонеті «Голосівки».

Представлення учасника конкурсу «Учитель року» у 2017-2018 н.р.

Шелгунової Наталі Володимирівни,  вчителя німецької мови вищої категорії Маріупольського міського ліцею

Картинки по запросу шелгунова наталя володимирівна

 Наталя  Володимирівна має повну вищу педагогічну освіту за спеціальністю «вчитель німецької мови» і працює за отриманим фахом у ліцеї з 2011 року.

Шелгунова Н.В. має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії». У 2016 році підвищила кваліфікацію, пройшовши онлайн курси під егідою Гете інституту. Працює над проблемою «Формування вторинної особистості засобами інтеграції в іншомовне освітнє середовище».

Педагог має високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості. Уроки проходять на високому методичному рівні. Багато і старанно працює над підвищенням методики викладання німецької мови.

Добре володіє різними формами, прийомами, методами, які дають позитивні результати. Більшість її учнів мають високий та достатній рівень навчальних компетентностей. Починаючи з 2013р. Наталя Володимирівна підготувала 32 переможця міського етапу олімпіади з німецької мови (з них 14 в 2016-2017 н.р.), 16 переможців ІІІ етапу (з них 7 в 2016-2017 н.р.)  та 3 призерки і 3 учасниці IV етапу. Її учні – активні учасники всеукраїнської конференції-конкурсу для учнів ліцеїв і гімназій «Каразінський колоквіум» (м. Харків), де в 2014 р. її учениця Красовська Н. посіла ІІ місце, а в 2015 р. десятикласниця Кудрінова Г. посіла ІІІ місце. В  2015, 2017 р.р.  є тренером відбірково-тренувальних зборів команди Донецької області для участі в IV етапі Всеукраїнської олімпіади з німецької мови. В 2015-2016 н.р. та 2016-2017 н.р. член журі предметної олімпіади з німецької мови обласного рівня. Всі її учні одержали міжнародні сертифікати з німецької мови від Гете-Інституту: А1,2–145 учнів, B1–24, В2–13, С1–8.

Учитель є координатором міжнародного проекту «Школи: партнери майбутнього» під егідою Гете-Інституту, в рамках якого ліцеїсти стають переможцями конкурсів. За підсумками останнього ліцеїсти отримали стипендії для трьохтижневого навчання у Германії. У квітні 2015 р. разом з ліцеїстами брала участь у міжнародній екологічній конференції «Школа за екологію: мислити, досліджувати, діяти», де презентували проект  «Чисті води», який у 2014 р. став найкращим освітнім проектом Німеччини.

Багато уваги вчитель приділяє самовдосконаленню та своєму професійному розвитку. Саме тому бере участь у семінарах, воркшопах, вебінарах Гете-Інституту: семінар «Країнознавчий аспект під час роботи з початківцями» (м. Гетинген, Німеччина), онлайн-семінар «Використання мультимедійних засобів на уроках німецької мови», семінар для мультиплікаторів, курси підвищення кваліфікації «Робота з мобільною лабораторією: розробка матеріалів для предметно-мовного інтегрованого навчання на уроках німецької мови CLIL» (м. Тбілісі, Грузія), тощо. У 2014 році посіла І місце в конкурсі Гете-Інституту серед вчителів німецької мови у номінації «Оповідання, казка» та пройшла чотирьохмісячні онлайн-курси «Інтернет – джерело дидактичних матеріалів та проектів», у 2014р. пройшла стажування у Німеччині, грант на яке було надано Гете-Інститутом за активну та плідну співпрацю та популяризацію німецької мови серед учнівської молоді. У 2016 р. стала переможницею Всеукраїнського конкурсу «Сталий розвиток – наш вибір» з конкурсною роботою «Програма спецкурсу: «Німецька + біологія: здоровий грунт. Білінгвальний курс». У квітні 2016 р. брала участь у міжнародному освітньому форумі «Спонукати до дій: світовий клас! Школа. Освіта. Майбутнє», який проходив в столиці Німеччини – Берліні. Співпрацює з кафедрою німецької мови Маріупольського державного університету.

Приділяє    багато  уваги  роботі  з  обдарованими  дітьми,  проводить  змістовні та цікаві позакласні заходи. Підготовлені нею тематичні виховні заходи завжди отримують високу оцінку та надають велике естетичне задоволення всім присутнім.

 

Відзначається загальною культурою, моральними якостями, високим почуттям патріотизму, користується повагою учнів, батьків, колег.

https://deutsch-in-mgl.jimdo.com/

https://viddilgum.wixsite.com/viddilgum/uchitel-roku

https://www.voladm.gov.ua/new/volin-vitala-uchasnikiv-vseukrayinskogo-konkursu-uchitel-roku-2018-nimecka-mova/

Представлення учасника конкурсу «Учитель року» у 2016-2017 н.р.

Литвин Лілії Олександрівни, вчителя інформатики вищої кваліфікаційної категорії Маріупольського міського ліцею

 Литвин Лілія Олександрівна працює на педагогічній ниві 27 років, в Маріупольському міському ліцеї за фахом учитель інформатики з 1999 року. Творчий, ініціативний, перспективний педагог. Виявляє ґрунтовну професійну підготовку з психології, педагогіки, методики викладання інформатики. Постійно працює над підвищенням професійної компетентності, фахової кваліфікації. Самоосвіта вчителя спрямована на розуміння сучасних вимог до навчально-виховного процесу. Працює над проблемою «Розвиток пізнавальної активності та творчої діяльності учнів при вивченні інформатики і інформаційних технологій». Кожен її урок відзначається логічною завершеністю, умотивованістю, активним процесом управління розумовою діяльністю учнів. Лілія Олександрівна вміло створює позитивну мотивацію навчання і пробуджує в учнів інтерес до навчальної діяльності. На кожному уроці вона домагається успішного засвоєння знань, застосовує оригінальні прийоми роботи, які сприяють активізації пізнавальної діяльності учнів, інтенсифікації їхньої навчальної діяльності. Лілія Олександрівна у своїй роботі практикує організацію навчання у формі творчої майстерні, проектного заняття, групової форми роботи. Володіє прийомами інтегрованого навчання, використовує прийоми інтерактивного навчання, впроваджує педагогіку співробітництва, технологію диференційованого навчання. Багато працює з обдарованими дітьми, проводить змістовні та цікаві позакласні заходи. Підготовлені нею інсценізації, тематичні виховні заходи завжди отримують високу оцінку колег, адміністрації, гостей, батьків та надають велике естетичне задоволення всім присутнім. Широкий діапазон позакласної роботи й роботи з обдарованими дітьми дали свої паростки: її учні є призерами Міжнародного конкурсу з інформатики «Бобер»: 9 – золотих сертифікатів, 37 – срібних у 2013-2016р.р. Учні Литвин Л.О. стабільно показують високий рівень якості знань (79%), є учасниками та призерами предметних олімпіад (2012-2013 н.р. – Пасев’єва А. (10 кл.) посіла І місце в міському етапі та ІІІ місце в обласному етапі олімпіади з інформатики, 2015-2016н.р. – Міснянкін В., Турченко В. посіли І місце в міському етапі та Міснянкін В. посіл ІІІ місце в обласному етапі олімпіади з ІКТ). Своїм багатим професійним досвідом постійно ділиться з учителями ліцею, міста. Активний член творчої групи вчителів інформатики міста. Творчо співпрацює з Приазовським державним технічним університетом. Литвин Л.О. є керівником ліцейських курсів «Підвищення рівня комп’ютерної компетентності» для учителів ліцею, за результатом Державної цільової програми оволодіння педагогічними працівниками загальноосвітніх навчальних закладів основами інформаційно-комунікативних технологій усі учителя ліцею мають сертифікат «100% ІКТ», а директор ліцею Подяку обласного управління освіти за високі досягнення у виконанні цієї програми. Постійно займається самоосвітою, має сертифікати «Основи веб-дізайну», «Основи бази даних», «Основи комп’ютерної графіки», «Основи комп’ютерних презентацій», «Вчителі он-лайн». Створює базу даних ліцею «Облік дітей». Брала участь у роботі інноваційної форми підвищення кваліфікації педагогів «Практикум з інноваційних підходів до взаємодії учасників навчально-виховного процесу». Вона – автор методичних продуктів, які створені під час роботи в творчій групі вчителів інформатики міста. Це розробка підручника з інформатики, який призначений для учнів 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Людина чуйна, толерантна, з повагою ставиться до колег, учнів та їх батьків. Користується авторитетом в учнівському та педагогічному колективах.

Представлення

учасника конкурсу

«Учитель року»

у 2014-2015 навч. році

учителя української

мови та літератури

 

Новікової

Світлани Михайлівни 



Новікова Світлана Михайлівна працює в Маріупольському міському ліцеї з 2000 року. Одинадцять років вона працює як учитель української мови та літератури. Має кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії». Ерудований, глибоко знаючий учитель, має перспективу розвитку як у теоретичному, так й у методичному напрямку. Відрізняється допитливістю, прагненням втілювати нові педагогічні технології в навчальний процес. Працює над проблемою «Розвиток творчого мислення учнів за допомогою використання на уроках української мови та літератури інформаційно-комунікаційних технологій». Володіє вмінням зацікавити учнів матеріалом з народознавства, нестандартним підходом до розв’язання проблемних завдань, навчає учнів вільному спілкуванню українською мовою. У повній мірі використовує комп’ютерні технології, інтерактивні форми та методи навчання, добре володіє технологією роботи з мультимедійною дошкою тощо.

Серед її учнів немає невстигаючих, рівень навчальних компетентностей переважно достатній та високий. Моніторинг навчальних компетентностей 2013-2014 н. р. показав такі результати: високий рівень – 29%, достатній – 58%, середній – 13%. Ліцеїсти беруть участь у предметних олімпіад, різноманітних конкурсах. Зокрема, в 2011-2012 н. р. Новікова С.М. підготувала переможницю міського (І місце) та обласного (ІІ місце) етапів Міжнародного конкурсу знавців української мови імені П. Яцика, в 2011-2012 н. р. та 2012-2013 н. р. її учениця Троцко А. стала переможницею предметної олімпіади міського (І місце) та обласного (ІІ місце) етапів з української мови та літератури.

Багато займається позакласною роботою, ознайомлюючи учнів з обрядами, традиціями українського народу, прищеплює ліцеїстам любов та повагу до свого коріння.

Бере активну участь у науково-методичній роботі, виступає з доповідями на засіданнях кафедри «Українська словесність».

Доброзичлива, комунікабельна, життєрадісна, користується повагою серед колег, учнів, батьків.

 

Адміністрація та педагогічний колектив рекомендує Новікову Світлану Михайлівну для участі у конкурсі «Учитель року» у 2014-2015 навчальному році.