ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і
науки України
від 13.02.2023 року № 145

Графік
проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року»
у 2024 - 2028 роках

Рік

Номінації всеукраїнського конкурсу «Учитель року»

2024

«Географія», «Образотворче мистецтво», «Українська мова та література», «Фізика»

2025

«Зарубіжна література», «Історія», «Трудове навчання», «Хімія»

2026

«Іноземна мова (англійська)», «Громадянська освіта», «Математика», «Початкова освіта»

2027

«Біологія», «Захист України», «Інформатика», «Українська мова та література»

2028

«Музичне мистецтво», «Здоров'я, безпека, добробут», «Основи правознавства», «Фізична культура»

 

Представлення учасника конкурсу «Учитель року» у 2020-2021 н.р.

 

Кучинська Світлана Віталіївна, вчитель математики вищої категорії, старший вчитель, Маріупольського міського ліцею

Освіта (найменування закладу вищої освіти, рік закінчення навчання)

Харківський державний університет ім. Каразіна, 1994 рік.

Математик. Викладач математики та інформатики

Самоосвіта (зазначається за останні 3 роки в порядку зменшення за категоріями: очні, дистанційні курси; конференції, семінари; конкурси тощо)

2018 р. Семінар-практикум «Організація тестового контролю навчально-пізнавальної діяльності школярів у системі Moodle» (очно, Харків)

2020 р. STEM-лабораторія творчого учителя «Впровадження STEM-освітніх та CLIL технологій на уроках математики» (очно)

2020 р. Практикум «Застосування похідної для розв’язування задач підвищеної складності у системі підготовки до ЗНО» (дистанційно)

2020 р. Спецкурс для вчителів «Візуалізація як шлях до яскравого, цікавого, доступного уроку» (дистанційно)

Педагогічний стаж

26 років

Кваліфікаційна категорія

Вища

Педагогічне звання

Старший учитель

Посилання на майстер-клас

 https://www.youtube.com/watch?v=kxoLyyxRBpA

 

Педагогічна ідея

Математику слід вивчати в школі

ще й з тією метою, щоб

одержані знання були достатні

для звичайних потреб у житті.

(М. І. Лобачевский)

Обґрунтування  актуальності та перспективності

 

Сьогодні у випускника сучасної української школи повинні бути сформовані готовність і здатність критично мислити, вміння навчатися впродовж життя, знаходити нестандартні рішення, проявляти ініціативу, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі. Можна не сумніватися, що освічений українець, всебічно розвинений, відповідальний громадян і патріот, здатний до інновацій – це об'єктивна потреба, яка диктується реаліями сьогодення й запитами майбутнього. Цей напрям відображають Концептуальні засади реформування середньої освіти «Нова українська школа»: метою повної загальної середньої освіти є різнобічний розвиток, виховання й соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення й навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності.

Отже, необхідно створити максимальні можливості для того, щоб освітній процес будувався як поле вибору в сфері змісту освіти, темпів, форм, методів і умов урочної та позаурочної діяльності, а учень і вчитель стали партнерами у виборі сфер самореалізації. При цьому необхідно розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.

Вчитель повинен звіряти, як інформацію, яку він надає, діти можуть використовувати для формування життєвих ключових компетентностей, що потрібні людині для успішної самореалізації. Особливо враховуючи те, що Україна у 2018 році долучилася до Програми міжнародного оцінювання учнів – PISA, яка має шляхом тестування навичок і знань 15-річних учнів (9 клас) оцінити, наскільки учень зможе використовувати знання й уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів. Дослідження PISA-2021 оцінює математичну компетентність. 

Серед напрямів, що можуть суттєво вплинути на підвищення зацікавленості в учнів у вивченні математики та поліпшення рівня їхньої математичної освіти, є посилення прикладної спрямованості шкільного курсу математики. Саме тому я працюю над темою «Використання задач прикладного змісту в процесі вивчення математики з метою розвитку творчих здібностей та формування життєвих компетентностей учнів. Організація самоосвітньої діяльності учнів»

Мета – створення оптимальних умов:

- для розвитку індивідуальних інтелектуальних, творчих, соціальних здібностей учнів;

- для залучення  учнів в самостійну діяльність, підвищення їх інтересу до розв’язування прикладних задач;

- для максимального розкриття перед учнями спектру застосування математичних знань;

- для формування в учнів математичної, фінансової, комунікаційної, громадянської, екологічної компетентностей;

- для стимулювання учнів застосовувати набуті навички і знання в реальних життєвих та навчальних ситуаціях.

Новизна полягає в орієнтації на наскрізні лінії навчання: «Підприємливість і фінансова грамотність», що забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань, уміння генерувати ідеї, ухвалювати оптимальні рішення, аргументувати та захищати свою позицію; «Екологічна безпека та сталий розвиток», що спрямована на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь; «Здоров’я та безпека», що забезпечить становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище;  «Громадянська відповідальність», що сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, який розуміє принципи та механізми функціонування суспільства.

 «Формальна освіта допоможе вам вижити.

 Самоосвіта приведе Вас до успіху»

 Джим Рон

 «Вчителі тільки відкривають двері,

 далі Ви йдете самі»

 Китайське прислів'я

      Ми живемо в цікавий час, який ставить нам різні завдання й дає унікальні можливості. Нагальною потребою сьогодення стала необхідність розширювати свій кругозір, постійно займатися пошуком нових знань, розвивати вміння самостійно добувати інформацію. Тому, потребою сучасної школи є створення умов, за яких кожен учень мав би можливість учитися самостійно, отримувати необхідну інформацію, використовуючи її для власного розвитку, самореалізації як громадянина суспільства. Здобувши вищу освіту в Харківському університеті ім. Каразіна на математичному факультеті, я прагнула до вирішення поставленого мною завдання: Організація якісного освітнього процесу. Розвиток кожної дитини як неповторної індивідуальності та здорового повноцінного члена суспільства. Як казав Сухомлинський В.А. «Мета вчителя не в тому, щоб укласти в голову учнів якомога більше фактичних знань, а в тому, щоб розвинути сили їх розуму, прищепити дітям уміння використовувати набуті знання в житті для здобуття нових знань і праці». Реалізувати модель випускника, здатного самостійно вирішувати власні та глобальні проблеми, здатного до творчості, саморозвитку і самореалізації. У першу чергу, я зайнялася своїм саморозвитком. Готувалася вступати до аспірантури за напрямом психологія, вибравши тему мотивації. Мені було цікаво застосування її в учнівському середовищі, і я знайшла відповіді у вальдорфській педагогіці. Три роки була слухачем семінарів і практичних занять в Штудгардському університеті. Тут я отримала знання про вікові особливості підлітків та педагогічне стимулювання розвитку здібностей на практиці, методичні рекомендації щодо досліджуваного матеріалу для різних класів і уроків. Усвідомлення, що цей процес розвитку відбудеться в умовах зміни уявлень про характер відносин між учителем і учнем, затвердження стилю довіри, співпраці та співтворчості. Необхідно враховувати здібності та можливості учня, його індивідуальні та інтелектуальні особливості, спиратися на його прагнення самовиразитися і самореалізуватися як індивідуальність. Здатність успішно діяти в швидкозмінюваному середовищі. Займаючись вдосконаленням себе як професіонала, збирала методичний матеріал з прикладних математичних задач у збірниках з підготовки до вступу у ВНЗ, систематизуючи їх і застосовуючи для індивідуального й диференційованого навчання учнів. Ці накопичені завдання дозволили скласти мініконспекти по розділах програмного матеріалу з математики, різні варіанти завдання за ступенями складності, практичні завдання для цілого класу, залікові завдання, дослідницькі завдання, завдання для підготовки до ЗНО.

Самоосвіта – специфічний вид діяльності, в ході якої завдяки самостійному визначенню цілей особистість задовольняє свої пізнавальні потреби або вдосконалює власні здібності, якості та властивості. Це частина безперервної освіти, це активна пізнавальна діяльність, яка відбувається за особистої ініціативи людини у формі колективної або індивідуальної самостійної роботи з оволодіння знаннями. Самоосвітню діяльність можна реалізувати через сукупність «само»:

Самооцінка – вміння оцінювати свої можливості.

Самооблік – вміння брати до уваги свої якості.

Самовизначення – вміння обрати своє місце в житті, в суспільстві, усвідомити свої інтереси.

Самоорганізація – вміння знайти джерело пізнання й адекватні своїм можливостям форми самоосвіти, організовувати робоче місце і діяльність.

Самореалізація – реалізація особистістю своїх можливостей.

Самокритичність – вміння критично оцінювати переваги і недоліки власної роботи.

Самоконтроль – здатність контролювати свою діяльність.

Саме формуючи цю сукупність «само» можна передбачити свідомо самоосвітню діяльність учнів.

Рівні самоосвіти.

1 рівень. Робота під керівництвом вчителя, формування пізнавальних інтересів за допомогою читання різних джерел інформації, переглядів відео роликів. Але така робота носить стихійний характер і учні не вміють самостійно працювати. Це здебільшого складання опорних конспектів. І щоб перейти на наступний рівень учням, пропоную завдання на пошук інших способів вирішення, ставлю проблемні питання і завдання.

2 рівень. Самостійна діяльність учня вже має свою мету, зміст і організацію. Важливим є самостійне пізнання. Учень усвідомлено читає, виділяє головне, складає план і робить нотатки. Рівень пізнання підвищується, учень проявляє наполегливість, старанність, бореться зі своїм невмінням. Зміст самоосвіти стає більш спрямованим, спектр джерел і форм роботи різноманітними. Щоб підвищити організаційні навички учнів на цьому етапі, дуже допомагає досвід написання науково-дослідних робіт для конференції-конкурсу МАН. Це не тільки інтелектуальна активність учнів та цікава діяльність, а ще уміння спілкуватися, відстоювати свою думку й погляди і мотивація на успіх. Пропоную обирати учням теми інтегровані – із цікавим поєднання математики з іншими предметами. Ось деякі роботи моїх учнів: «Перетворення графіків функції за допомогою інверсії» (Міхальчук Галина, 2013р.), «Інвестиційна діяльність у сучасних умовах» (Майліс Едуард, 2014р.) «Математичне моделювання створення автомобільних пробок і засоби їх попередження» (Лєднікова Ганна, 2017 р.),  «Використання моделі лінійної регресії для прогнозування цін на нерухомість» (Муртазіна Аміна, 2018 р.) Також в навчальний процес додаю практичні дослідницькі завдання. На цьому рівні практикую довготривалі домашні завдання, залікові роботи та проекти з програмного матеріалу.

3 рівень. Учень вибирає такі форми роботи, які можуть задовольнити повністю його пізнавальні інтереси. Він стає господарем усієї своєї пізнавальної діяльності, організовує її відповідно до кінцевої мети. Таких учнів у класі не багато, це обдаровані діти. І саме на цьому етапі, головними завданнями педагога є своєчасна підтримка таких дітей. Визначити комплекс дидактичних прийомів роботи, створити індивідуальну освітню траєкторію учня, яка забезпечить саморозвиток учня. Такі учні беруть участь у предметній олімпіаді з математики та турнірі юних математиків. Завдяки формуванню досвіду самоосвітньої дослідницької роботи мої учні-випускники, продовжують займатися дослідницькою діяльністю у наукових лабораторіях Німеччини, Франції та США (Мякота Деніс, Ханас Антон, Лєднікова Ганна).

Технологія досвіду

Реалізується шляхом поєднання різноманітних активних форм роботи (індивідуальних, парних, групових, колективних) і ігрових, частково-пошукових, пошукових, дослідницьких, розвитку критичного мислення в рамках продуктивного уроку математики.

Щоб мати можливість знайти своє місце в житті, учень сучасної школи повинен володіти певними якостями:

- гнучко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях;

- самостійно та критично мислити;

- уміти бачити та формувати проблему (в особистому та професійному плані), знаходити шляхи раціонального її вирішення;

- усвідомлювати, де і яким чином здобуті знання можуть бути використані в оточуючій його дійсності;

- бути здатним генерувати нові ідеї, творчо мислити;

- грамотно працювати з інформацією (вміти збирати потрібні факти, аналізувати їх, висувати гіпотези вирішення проблем, робити необхідні узагальнення, зіставлення з аналогічними або альтернативними варіантами розв’язання, встановлювати статистичні закономірності, робити аргументовані висновки, використовувати їх для вирішення нових проблем);

- бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах, уміти працювати в колективі, у різних галузях, різних ситуаціях, легко запобігати конфліктним ситуаціям та вміти виходити з них;

- вміти самостійно працювати над розвитком особистої моральності, інтелекту, культурного рівня.

Це досягається за допомогою таких сучасних освітніх технологій:

-      інформаційно-комунікаційні технології;

-      технології рівневої диференціації та індивідуалізації;

-      інтерактивні технології;

-      тестові технології;

-      проєктні технології.

Результативність

Результатом такої роботи стало підвищення мотивації учнів до навчання, більш стійкі і ґрунтовні знання. Активне залучення учнів до участі в конкурсах і олімпіадах планує позитивну мотивацію у навчанні.

Серед моїх учнів є учасники і переможці олімпіади з математики, конференції-конкурсу МАН, Турніру юних математиків:

2015-2016 н.р.

Степанов Олексій (8 клас) – ІІІ місце – міський етап олімпіади

2016-2017 н.р.

Жоглік Олександр (9 клас) – ІІІ місце – міський етап олімпіади

Коханая Даря (9 клас) – ІІ місце – міський етап НПК МАН

2017-2018 н.р.

Донєв Данило (11 клас) – ІІ місце – міський етап олімпіади

Муртазіна Аміна (11 клас) – ІІІ місце – міський етап НПК МАН

команда учнів 10 класу – ІІ місце – міський етап ТЮМ

Донєв Данило (11 клас) – 200 балів ЗНО з математики

2018-2019 н.р.

Деркач Василь (8 клас) – ІІІ місце – міський етап олімпіади

команда учнів 11 класу – І місце – міський етап ТЮМ

2019-2020 н.р.

Деркач Василь (9 клас) – ІІІ місце – міський етап олімпіади

команда учнів 9 класу – І місце – міський етап ТЮМ

 

Матеріали учасника коучинг-студії «Методичний супровід учителів гуманітарних дисциплін в умовах Нової української школи» Токій Людмили Архипівни

Інтеграція викладання зарубіжної літератури (10 клас) з російською літературою, англійською, німецькою, французькою мовами

 

 

Теми уроків з зарубіжної літератури

Теми уроків російської літератури, англійської, французької, німецької мови

Наскрізні лінії

Школа «чистого» мистецтва в російській поезії

Лірика Ф. М. Тютчева й А. А. Фета (огляд)

Художня довершеність творів

Росія

Стилевое, жанровое и тематическое  своеобразие русской лирики второй половины  XIX в. Фёдор Тютчев.

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Позакласне читання. Лірика

Ф. М. Тютчева и А. А. Фета. Утілення образів літературних творів у різних видах мистецтва. Романси на вірші поетів.

Декламация стихотворений или «Театр одного актёра».

Розвиток мовлення. Аналітичне дослідження віршів Тютчева, Фета (письмово).

Стилевое, жанровое и тематическое своеобразие русской лірики второй половины XIX в. Афанасий Фет.

Значення Ф. М. Достоєвського для розвитку соціально-філософського і психологічного роману. Наслідування митцем традицій М. В. Гоголя.

Ф. Достоевский. «Подросток».

В чём подвиг подростка?

Громадянська відповідальність

 

 

 

 

 

Підприємливість та фінансова грамотність

Сюжет роману «Злочин і кара», зумовлений рухом свідомості головного героя. «Теорія» Раскольникова, її сутність і проблемність.

Ф. Достоевский. «Подросток». Роман о юноше, который мечтает стать богатым, как Ротшильд.

Система персонажів. Зіставлення образів персонажів («двійники» і «антиподи» Раскольникова).

Ф. Достоевский. «Подросток». Случайное семейство.

Біблійні мотиви. Особливості індивідуального стилю письменника. Поліодонізм твору.

Ф. Достоевский. «Подросток».

Вечные уроки.

Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Вільям Шекспір «Гамлет». Здобутки драматургії

В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору.

Англія

Книги та письменники. Англійська література. В. Шекспір «Гамлет» (13 годин).

 

Громадянська відповідальність

 
     
 

 

 

Художній простір. Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи

 

 

Оскар Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси і моралі в романі. Система образів. Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.

Романтизм у Німеччині.

Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху.

Німеччина

Біографія Гофмана.

 

 

 

 

Гофман. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес…». Гротескні образи. Викривальній зміст твору. Символіка.

Уривки з тексту за темою: «Глибокі почуття».

Проектна робота за темою: «Любов».

Здоров’я і безпека

Шарль Бодлер. «Квіти зла».

Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Загальна характеристика збірки. Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Бодлер.

Франція

Мистецтво

Французькі художники-імпресіоніст: Клод Моне, Едгард Дега, Анрі Матіс.

Здоров’я і безпека

Поль Верлен. «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня». Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Сугестивність, музичність, живописність лірики.

Артюр Рембо. «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство Рембо. Поєднання рис імпресіонізму і символізму в сонеті «Голосівки».

Представлення учасника конкурсу «Учитель року» у 2017-2018 н.р.

Шелгунової Наталі Володимирівни,  вчителя німецької мови вищої категорії Маріупольського міського ліцею

Картинки по запросу шелгунова наталя володимирівна

 Наталя  Володимирівна має повну вищу педагогічну освіту за спеціальністю «вчитель німецької мови» і працює за отриманим фахом у ліцеї з 2011 року.

Шелгунова Н.В. має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії». У 2016 році підвищила кваліфікацію, пройшовши онлайн курси під егідою Гете інституту. Працює над проблемою «Формування вторинної особистості засобами інтеграції в іншомовне освітнє середовище».

Педагог має високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості. Уроки проходять на високому методичному рівні. Багато і старанно працює над підвищенням методики викладання німецької мови.

Добре володіє різними формами, прийомами, методами, які дають позитивні результати. Більшість її учнів мають високий та достатній рівень навчальних компетентностей. Починаючи з 2013р. Наталя Володимирівна підготувала 32 переможця міського етапу олімпіади з німецької мови (з них 14 в 2016-2017 н.р.), 16 переможців ІІІ етапу (з них 7 в 2016-2017 н.р.)  та 3 призерки і 3 учасниці IV етапу. Її учні – активні учасники всеукраїнської конференції-конкурсу для учнів ліцеїв і гімназій «Каразінський колоквіум» (м. Харків), де в 2014 р. її учениця Красовська Н. посіла ІІ місце, а в 2015 р. десятикласниця Кудрінова Г. посіла ІІІ місце. В  2015, 2017 р.р.  є тренером відбірково-тренувальних зборів команди Донецької області для участі в IV етапі Всеукраїнської олімпіади з німецької мови. В 2015-2016 н.р. та 2016-2017 н.р. член журі предметної олімпіади з німецької мови обласного рівня. Всі її учні одержали міжнародні сертифікати з німецької мови від Гете-Інституту: А1,2–145 учнів, B1–24, В2–13, С1–8.

Учитель є координатором міжнародного проекту «Школи: партнери майбутнього» під егідою Гете-Інституту, в рамках якого ліцеїсти стають переможцями конкурсів. За підсумками останнього ліцеїсти отримали стипендії для трьохтижневого навчання у Германії. У квітні 2015 р. разом з ліцеїстами брала участь у міжнародній екологічній конференції «Школа за екологію: мислити, досліджувати, діяти», де презентували проект  «Чисті води», який у 2014 р. став найкращим освітнім проектом Німеччини.

Багато уваги вчитель приділяє самовдосконаленню та своєму професійному розвитку. Саме тому бере участь у семінарах, воркшопах, вебінарах Гете-Інституту: семінар «Країнознавчий аспект під час роботи з початківцями» (м. Гетинген, Німеччина), онлайн-семінар «Використання мультимедійних засобів на уроках німецької мови», семінар для мультиплікаторів, курси підвищення кваліфікації «Робота з мобільною лабораторією: розробка матеріалів для предметно-мовного інтегрованого навчання на уроках німецької мови CLIL» (м. Тбілісі, Грузія), тощо. У 2014 році посіла І місце в конкурсі Гете-Інституту серед вчителів німецької мови у номінації «Оповідання, казка» та пройшла чотирьохмісячні онлайн-курси «Інтернет – джерело дидактичних матеріалів та проектів», у 2014р. пройшла стажування у Німеччині, грант на яке було надано Гете-Інститутом за активну та плідну співпрацю та популяризацію німецької мови серед учнівської молоді. У 2016 р. стала переможницею Всеукраїнського конкурсу «Сталий розвиток – наш вибір» з конкурсною роботою «Програма спецкурсу: «Німецька + біологія: здоровий грунт. Білінгвальний курс». У квітні 2016 р. брала участь у міжнародному освітньому форумі «Спонукати до дій: світовий клас! Школа. Освіта. Майбутнє», який проходив в столиці Німеччини – Берліні. Співпрацює з кафедрою німецької мови Маріупольського державного університету.

Приділяє    багато  уваги  роботі  з  обдарованими  дітьми,  проводить  змістовні та цікаві позакласні заходи. Підготовлені нею тематичні виховні заходи завжди отримують високу оцінку та надають велике естетичне задоволення всім присутнім.

 

Відзначається загальною культурою, моральними якостями, високим почуттям патріотизму, користується повагою учнів, батьків, колег.

https://deutsch-in-mgl.jimdo.com/

https://viddilgum.wixsite.com/viddilgum/uchitel-roku

https://www.voladm.gov.ua/new/volin-vitala-uchasnikiv-vseukrayinskogo-konkursu-uchitel-roku-2018-nimecka-mova/

Представлення учасника конкурсу «Учитель року» у 2016-2017 н.р.

Литвин Лілії Олександрівни, вчителя інформатики вищої кваліфікаційної категорії Маріупольського міського ліцею

 Литвин Лілія Олександрівна працює на педагогічній ниві 27 років, в Маріупольському міському ліцеї за фахом учитель інформатики з 1999 року. Творчий, ініціативний, перспективний педагог. Виявляє ґрунтовну професійну підготовку з психології, педагогіки, методики викладання інформатики. Постійно працює над підвищенням професійної компетентності, фахової кваліфікації. Самоосвіта вчителя спрямована на розуміння сучасних вимог до навчально-виховного процесу. Працює над проблемою «Розвиток пізнавальної активності та творчої діяльності учнів при вивченні інформатики і інформаційних технологій». Кожен її урок відзначається логічною завершеністю, умотивованістю, активним процесом управління розумовою діяльністю учнів. Лілія Олександрівна вміло створює позитивну мотивацію навчання і пробуджує в учнів інтерес до навчальної діяльності. На кожному уроці вона домагається успішного засвоєння знань, застосовує оригінальні прийоми роботи, які сприяють активізації пізнавальної діяльності учнів, інтенсифікації їхньої навчальної діяльності. Лілія Олександрівна у своїй роботі практикує організацію навчання у формі творчої майстерні, проектного заняття, групової форми роботи. Володіє прийомами інтегрованого навчання, використовує прийоми інтерактивного навчання, впроваджує педагогіку співробітництва, технологію диференційованого навчання. Багато працює з обдарованими дітьми, проводить змістовні та цікаві позакласні заходи. Підготовлені нею інсценізації, тематичні виховні заходи завжди отримують високу оцінку колег, адміністрації, гостей, батьків та надають велике естетичне задоволення всім присутнім. Широкий діапазон позакласної роботи й роботи з обдарованими дітьми дали свої паростки: її учні є призерами Міжнародного конкурсу з інформатики «Бобер»: 9 – золотих сертифікатів, 37 – срібних у 2013-2016р.р. Учні Литвин Л.О. стабільно показують високий рівень якості знань (79%), є учасниками та призерами предметних олімпіад (2012-2013 н.р. – Пасев’єва А. (10 кл.) посіла І місце в міському етапі та ІІІ місце в обласному етапі олімпіади з інформатики, 2015-2016н.р. – Міснянкін В., Турченко В. посіли І місце в міському етапі та Міснянкін В. посіл ІІІ місце в обласному етапі олімпіади з ІКТ). Своїм багатим професійним досвідом постійно ділиться з учителями ліцею, міста. Активний член творчої групи вчителів інформатики міста. Творчо співпрацює з Приазовським державним технічним університетом. Литвин Л.О. є керівником ліцейських курсів «Підвищення рівня комп’ютерної компетентності» для учителів ліцею, за результатом Державної цільової програми оволодіння педагогічними працівниками загальноосвітніх навчальних закладів основами інформаційно-комунікативних технологій усі учителя ліцею мають сертифікат «100% ІКТ», а директор ліцею Подяку обласного управління освіти за високі досягнення у виконанні цієї програми. Постійно займається самоосвітою, має сертифікати «Основи веб-дізайну», «Основи бази даних», «Основи комп’ютерної графіки», «Основи комп’ютерних презентацій», «Вчителі он-лайн». Створює базу даних ліцею «Облік дітей». Брала участь у роботі інноваційної форми підвищення кваліфікації педагогів «Практикум з інноваційних підходів до взаємодії учасників навчально-виховного процесу». Вона – автор методичних продуктів, які створені під час роботи в творчій групі вчителів інформатики міста. Це розробка підручника з інформатики, який призначений для учнів 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Людина чуйна, толерантна, з повагою ставиться до колег, учнів та їх батьків. Користується авторитетом в учнівському та педагогічному колективах.

Представлення

учасника конкурсу

«Учитель року»

у 2014-2015 навч. році

учителя української

мови та літератури

 

Новікової

Світлани Михайлівни 



Новікова Світлана Михайлівна працює в Маріупольському міському ліцеї з 2000 року. Одинадцять років вона працює як учитель української мови та літератури. Має кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії». Ерудований, глибоко знаючий учитель, має перспективу розвитку як у теоретичному, так й у методичному напрямку. Відрізняється допитливістю, прагненням втілювати нові педагогічні технології в навчальний процес. Працює над проблемою «Розвиток творчого мислення учнів за допомогою використання на уроках української мови та літератури інформаційно-комунікаційних технологій». Володіє вмінням зацікавити учнів матеріалом з народознавства, нестандартним підходом до розв’язання проблемних завдань, навчає учнів вільному спілкуванню українською мовою. У повній мірі використовує комп’ютерні технології, інтерактивні форми та методи навчання, добре володіє технологією роботи з мультимедійною дошкою тощо.

Серед її учнів немає невстигаючих, рівень навчальних компетентностей переважно достатній та високий. Моніторинг навчальних компетентностей 2013-2014 н. р. показав такі результати: високий рівень – 29%, достатній – 58%, середній – 13%. Ліцеїсти беруть участь у предметних олімпіад, різноманітних конкурсах. Зокрема, в 2011-2012 н. р. Новікова С.М. підготувала переможницю міського (І місце) та обласного (ІІ місце) етапів Міжнародного конкурсу знавців української мови імені П. Яцика, в 2011-2012 н. р. та 2012-2013 н. р. її учениця Троцко А. стала переможницею предметної олімпіади міського (І місце) та обласного (ІІ місце) етапів з української мови та літератури.

Багато займається позакласною роботою, ознайомлюючи учнів з обрядами, традиціями українського народу, прищеплює ліцеїстам любов та повагу до свого коріння.

Бере активну участь у науково-методичній роботі, виступає з доповідями на засіданнях кафедри «Українська словесність».

Доброзичлива, комунікабельна, життєрадісна, користується повагою серед колег, учнів, батьків.

 

Адміністрація та педагогічний колектив рекомендує Новікову Світлану Михайлівну для участі у конкурсі «Учитель року» у 2014-2015 навчальному році.